Zeer complex qua ontwikkeling en werkwijze
Heel eenvoudig en ongecompliceerd qua inbouw
- Gemonteerd in enkele stappen
- Geen voorkennis
vereist - Geen speciaal gereedschap nodig
- Voertuigspecifieke inbouwhandleidingen
Alle RaceChip-producten volgen het Plug & Drive-principe, d.w.z. u kunt de inbouw zelf binnen enkele minuten uitvoeren. Complexe producten moeten eenvoudig kunnen worden toegepast.
Voor al onze producten zijn inbouwhandleidingen voor uw auto verkrijgbaar. En bovendien staat onze technische support u graag terzijde.
Uw voertuig kan te allen tijde weer naar de standaardtoestand worden teruggebracht
Mocht dit ooit noodzakelijk zijn
Onze producten, of het nu gaat om chiptuning of gaspedaaltuning, kunnen op elk moment weer in de originele staat worden teruggebracht en uw voertuig daarmee in de standaardtoestand.
Snel terugbrengen in de standaardtoestand
Bij de leveringsomvang is een deactiveringsstekker inbegrepen. Mocht u uw voertuig slechts gedurende korte tijd naar de standaardtoestand willen terugbrengen, dan kunt u de module eenvoudig vervangen door de deactiveringsstekker. Het signaal van de motorregeling wordt dan gewoon rechtstreeks doorgestuurd.
Volledig terugbrengen naar de standaardtoestand
Onze chiptuningproducten kunnen indien nodig volledig worden teruggebracht in de originele staat, en dat in slechts een paar stappen, net als bij inbouw, maar dan gewoon in de omgekeerde volgorde (hoewel wij er natuurlijk van overtuigd zijn, dat wanneer u onze producten eenmaal hebt beleefd, u deze niet meer wilt missen).
Veelgestelde vragen over de inbouw
En de desbetreffende antwoorden daarop
-
Waar moet bij een servicebeurt in de werkplaats op worden gelet?
Wij adviseren de RaceChip-module volledig te demonteren voordat u naar de werkplaats gaat, zodat men daar een servicebeurt kan uitvoeren op basis van het standaardvoertuig.
Op deze plaats willen wij u er bovendien op wijzen, dat sommige fabrikanten bij het uitlezen van het voertuiggeheugen ook relevante gegevens voor het vermogen van het voertuig uitlezen en daarmee proberen conclusies te trekken m.b.t. een eventuele vermogensverbetering. Bij OBD-tuning (d.w.z. van een actieve verandering van de software van de fabrikant) kan een vermogensverbetering op deze manier aangetoond en bewezen worden. Met de technologie van RaceChip (extra regelapparaat) blijven hard- en software van de fabrikant echter ongewijzigd. Wanneer de chiptuning zich niet in de motor bevindt, bieden deze gegevens alleen maar een indicatie voor een elektronische vermogensverbetering. Soortgelijke gegevens kunnen voor een deel ook worden veroorzaakt door de standaarddeviatie van de fabrikant.
Bij de servicebeurt in de werkplaats hoeft verder geen rekening te worden gehouden met bijzonderheden, omdat met een vermogensverbetering van RaceChip, zoals beschreven, alle systemen van de fabrikant onveranderd blijven.
Na de servicebeurt kan de chiptuning weer eenvoudig worden geïnstalleerd en u kunt genieten van het extra vermogen van RaceChip. -
Geeft een diagnoseapparaat aan dat er een vermogensverbetering is ingebouwd?
Een diagnoseapparaat leest in de regel alleen de gegevens uit die in het eigen motorregelapparaat van het voertuig zijn opgeslagen. De RaceChip heeft echter geen toegang tot het motorregelapparaat en verandert de software van de fabrikant op geen enkele wijze.
Desondanks willen wij u erop wijzen, dat sommige fabrikanten bij het uitlezen van het voertuiggeheugen voor een deel ook relevante vermogensgegevens uitlezen en daarmee proberen conclusies te trekken m.b.t. een eventuele vermogensverbetering. Bij OBD-tuning (d.w.z. van een actieve verandering van de software van de fabrikant) kan een vermogensverbetering op deze manier aangetoond en bewezen worden. Met de technologie van RaceChip (extra regelapparaat) blijven hard- en software van de fabrikant echter ongewijzigd. Wanneer de chiptuning zich niet in de motor bevindt, bieden deze gegevens alleen maar een indicatie voor een elektronische vermogensverbetering, maar vormen geen bewijs (behalve wanneer onderdelen van de vermogensverbetering zich nog in de motorruimte bevinden). Soortgelijke gegevens kunnen voor een deel ook worden veroorzaakt door de standaarddeviatie van de fabrikant. -
Wat moet ik doen wanneer ik niet zeker weet of de installatie correct is?
Volg de inbouwhandleiding en bekijk evt. de toegestuurde inbouwafbeeldingen. Neem bij twijfel contact op met onze klantenservice.
-
Kan ik de module ook in een werkplaats laten inbouwen?
De RaceChip-module kan bij onafhankelijke werkplaatsen worden ingebouwd.
-
Kan ik bij de inbouw in mijn motor iets beschadigen?
Bij een vakkundige werkwijze volgens de inbouwhandleiding kan dat eigenlijk niet gebeuren.
Onze producten zijn ontwikkeld volgens het Plug&Drive-principe, d.w.z. ze zijn complex qua werkwijze, maar zeer eenvoudig qua inbouw. Al onze producten worden geleverd met uitgebreide aanwijzingen betreffende de inbouw. -
Wat kan ik doen wanneer de bijgeleverde stekker niet past?
Neem dan contact op met onze technische klantenservice.
-
Hoe moet ik verder te werk gaan, wanneer de controlestekker niet brandt, hoewel ik zeker weet dat ik bij de inbouw alles correct heb gedaan?
Neem contact op met onze technische klantenservice. Wanneer de LED niet brandt kan dat verschillende oorzaken hebben.
-
Kan ik de tuning weer in de originele staat terugbrengen en mijn voertuig in de standaardtoestand?
Ja, dat kan snel en zonder problemen. Zodra u het RaceChip-product volledig hebt gedemonteerd en alle steekverbindingen weer in de oorspronkelijke toestand hebt verbonden, bevindt het voertuig zich in de standaardtoestand.
Qua werkwijze bevindt het zich al in de standaardtoestand, wanneer u de chip eraf trekt en de blinde stekker op de kabelboom bevestigt. -
Bevindt mijn voertuig zich na demontage van de RaceChip echt weer in de standaardtoestand?
Ja. Na volledige demontage bevindt uw voertuig zich in de standaardtoestand en beschikt weer over het standaardvermogen.
Het uitlezen van de vermogensgegevens uit het voertuiggeheugen kan een indicatie leveren voor de aanwezigheid van een vermogensverbetering, maar vormt bij een elektronische vermogensverbetering via extra boxen geen definitief bewijs. Bovendien worden dergelijke gegevens maar door heel weinig fabrikant überhaupt in de werkplaats uitgelezen en geïnterpreteerd. Meer informatie daarover is te vinden in onze vragen en antwoorden over het onderwerp "Inbouw en terugbrengen in de originele staat", maar onze klantenservice staat u natuurlijk ook te allen tijde graag met raad en daad bij.
Bij andere soorten tuning (bijv. OBD) wordt de besturingssoftware van de motor rechtstreeks en herkenbaar overschreven, waardoor het terugbrengen in de standaardtoestand heel moeilijk in z’n werk gaat en, indien überhaupt mogelijk, vaak gepaard gaat met aanzienlijke extra kosten. -
Waarom ziet de stekker van de autofabrikant er anders uit dan de door u geleverde stekker?
Voor een deel verschillen de geleverde stekkers qua uiterlijk van de stekkers van het eigen voertuig. De stekkers kunnen desondanks probleemloos in elkaar worden gestoken en de technische functie van de steekverbinding wordt niet belemmerd, omdat wij stekkers monteren in OE-kwaliteit.
Het is echter altijd de moeite waard een blik op of in de stekker te werpen, om er zeker van te zijn dat twee stekkers ook echt bij elkaar horen.